Nyíregyháza vonzó a beruházók szemében

Nyíregyháza olyan pezsgő nagyváros, ahová világcégek települnek, amelyet fiatalok választanak lakóhelynek, ahová a turisták is szívesen ellátogatnak. Dr. Kovács Ferenc polgármester büszke a helyi lakosokra, akik szorgalmasak, befogadóak, és mindenre nyitottak, ami jó.

–       Hogyan jellemezné a város gazdasági életét?
–       Különösen örültem, amikor 2011-ben a kormány megfogalmazta, hogy munkahelyteremtő, termelő beruházásokra van szükség. Minden fellengzősség nélkül állíthatom: Nyíregyháza ebből a kormányprogramból alaposan kivette a részét. 2010 és 2013 között olyan nagy cégek végeztek itt beruházásokat, mint például a Hübner, az Eissmann, a ContiTech, a Michelin, a Jász-Plasztik, na és a Lego. A dán cég olyan gyárat épített fel nálunk, amely a világpiaci termelésének egyötödét adja. Három fontos tényező játszott szerepet abban, hogy Nyíregyházát választották. Az első a nyíregyházi munkaerő értéke. A cég vezetői a szakmaiság mellett a helyiek összetartó erejét, a közösséget is értékelték. Aztán az is fontos volt, hogy a város támogassa ezt a beruházást. Természetesen mi örömmel tettük ezt. Ami azt illeti, nagyon sok elismerő szót kaptunk: azt mondták, sehol másutt nem találkoztak ilyen pozitív hozzáállással. A harmadik fontos szempont pedig az volt, hogy a kormány is az ügy mellé álljon. A kormány szerencsére kiemelt beruházásként kezelte a Lego-gyár felépülését és azt is, hogy tíz évvel korábban megépüljön az autópálya új, nyugati elkerülő szakasza. A Lego jelszava, hogy csak a legjobb a jó. Hogy éppen Nyíregyházán hozta létre a legújabb gyárát, azt gondolom, sok mindent elárul a városunkról! Attól, hogy ilyen világcégek nálunk fektetik be a pénzüket, nincs is jobb reklám. Mellesleg a Lego 2012 decemberében Nyíregyházán ünnepelte a nyolcvanadik születésnapját: három napig a városházán vendégeskedett a Mikulás, és 3500 gyereknek adta át a Lego és a város ajándékát…

–       A turisták is kedvelik Nyíregyházát?
–       Úgy tűnik, egyre inkább. A turisztikai felmérések szerint az idelátogatók 71 százaléka mindent megkapott Nyíregyházától, amit várt, 25 százaléka többet kapott, mint amire számított, és csupán 4 százalék volt csalódott. A hozzánk látogatók háromnegyede tervezi, hogy visszatér Nyíregyházára. 2013-ban a szallas.hu portáltól megkaptuk a közönségdíjat, és Nyíregyháza „Az év feltörekvő turisztikai települése” lett. 2013 sikeres esztendőnek bizonyult a turizmus szempontjából, hiszen Magyarországon 5 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma, Nyíregyházán azonban még ennél is többel: 31 százalékkal! Azt gondolom, hogy ilyen adatokkal bátran ki lehet állni a világ elé.

–       Ön szerint minek köszönhető ez a siker?
–       Részben a profi marketingnek. A szomszédos országokban megerősítettük a kapcsolatainkat. Hiszen lássuk be, nekünk elsősorban nem a francia, az angol vagy a német turistákra kell számítanunk, hanem a szlovák, a lengyel, az ukrán és a román vendégekre. Ennek megfelelően a prospektusaink sem csupán a nyugati országok nyelvén szólítják meg a lehetséges vendégeket, hanem a környező népekéin is, összesen hét nyelven. Időnként meghívjuk az ottani turisztikai szakembereket és újságírókat, vendégül látjuk őket, hadd vigyék a jó hírünket.
A siker természetesen az itt élőké, a helyi vendéglátóhelyeké is, a hoteleké, a fürdőké és az egyéb intézményeké. Remek közöttük az együttműködés. A szállodákban például a vendégek figyelmébe ajánlják a Nyíregyházi Állatparkot, a park- és élményfürdőt, sőt, belépőjegyet is biztosítanak, amelynek köszönhetően a vendég megspórol egy hosszú sorban állást. És ez oda-vissza működik.

A Nyíregyházi Állatparkról többet is megtudhat itt.