Komoly fejlesztések a balatoni régióban

Balaton

Több mint 300 milliárd forint jut a 2014−2020-as uniós gazdasági ciklusban a balatoni térség fejlesztésére. A balatoni fejlesztések két legnagyobb tétele a Sió-csatorna meder-rehabilitációja és a Sió-zsilip átépítése lesz, amire 12 milliárd forintot fordítanak.

 

Történelmi jelentőségű pillanatnak számít a Balaton életében, hogy forrást is rendeltek az üdülőrégió stratégiai céljainak megvalósításához, amire a rendszerváltás óta nem volt példa – mondta Bóka István, a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) elnöke Balatonfüreden, ahol bejelentették a kormány döntését, miszerint a 2014−2020-as uniós gazdasági ciklusban több mint 300 milliárd forint jut a balatoni térség fejlesztésére.

A régió olyan régi álmai valósulhatnak meg, mint a balatoni körvasút, a bringaút fejlesztése, a Sió-zsilip és a Sió-csatorna rekonstrukciója, vagy az aktív turizmus széles körű fejlesztése, továbbá olyan fontos beruházások valósulhatnak meg, amelyek helyzetbe hozzák a vállalkozásokat – nyilatkozta Vitályos Eszter európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkár.

Kovács Zoltán ,Veszprém megye fejlesztési biztosa emlékeztetett arra, hogy hosszas egyeztető munka előzte meg a kormánydöntést, amely meghatározza az üdülőrégió fejlesztési irányait, a tó körüli három megye beruházásait összehangolva. Beszámolt arról is, hogy a megyei kormányzatok által gondozott területi operatív programokból is jut a Balatonra.

A kitűzött célok megvalósítása lehetőséget teremt a minőségi turizmus feltételeinek megteremtésére, fizetőképes vendégkört vonzva a Balatonhoz – vélte Manninger Jenő, Zala megye fejlesztési biztosa.

Móring József Attila Somogy megye fejlesztési biztosa kiemelte a Budapest−Nagykanizsa vasútvonalon, a Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakaszon folytatódó 44 milliárd forintos felújítási munkát, valamint azt, hogy megújulhat a Fonyód és Kaposvár közötti vasútvonal is. Sor kerülhet a balatonfenyvesi kisvasút felújítására és bővítésére, továbbá a második balatoni kompjárat beindítására Fonyód és Badacsony között.

Witzmann Mihály országgyűlési képviselő arról tájékoztatott, hogy a komplex stratégiára szánt több mint 300 milliárd forintos keretből 25 milliárd forintot a kormány biztosít. Ebből Siófok térségben is régóta várt fejlesztések valósulhatnak meg. A balatoni fejlesztések egyik legnagyobb tétele a Sió-csatorna meder-rehabilitációja és a Sió-zsilip átépítése lesz, amire mintegy 12 milliárd forint jut. Megjelenhetnek az elektromos buszok Siófokon, Balatonfüreden és Keszthelyen. Több mint 25 milliárd fordítható a vállalkozások támogatására a kis- és középvállalkozói szektorban, a balatoni hajózási társaság pedig kétmilliárd forintot költhet a hajóflottája megújítására és ugyanennyit kikötőépítésre.
fotó: Vida Tünde