Jól képzett kollégák – elégedett ügyfelek

Kormányhivatal


Az elmúlt évek eredményeiről, a megyei közigazgatás jelenlegi állapotáról, a már megvalósult fejlesztésekről és az elkövetkező évek feladatairól dr. Horváth Zoltán, a Baranya Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja tájékoztatta magazinunkat.

Napjainkban minden olyan ügyintézési forma, amely korábban a területi közigazgatás feladata volt, a kormányhivatalokhoz tartozik. Az állampolgárok leggyakrabban a kormányablakokkal találkoznak, s azokban intézik az ügyeiket. Amikor az ügyintézés hatékonyságáról beszélünk – fogalmazott dr. Horváth Zoltán −, azt vizsgáljuk például, hogy milyen mértékben tudtuk csökkenteni a várakozási időt. Baranya megyében tavaly mindössze 12 perc volt az átlagos várakozási idő, amely európai viszonylatban is figyelemre méltó. Mindezt elősegítette az a szemléletváltás, amely javította az ügyintézőink munkavégzését.

Míg korábban a hivatal egyfajta bürokratikus sorompót jelentett, ma hidat épít az állampolgár és az állami közigazgatás között. Támogató hozzáállással mi átkísérjük ezen a hídon az ügyfeleinket. Ez a szolgáltatói szemlélet jellemzi ma már munkatársainkat. Mindehhez hozzájárultak a szakmai és kompetenciafejlesztő képzések, illetve a kormányhivataloknál történt infrastrukturális és informatikai fejlesztések is. Ennek köszönhetően most már mindegyik Baranyai megyei járási hivatalban, kormányablakban ugyanolyan minőségű szolgáltatást kapnak az ügyfelek, mint a fővárosban.

A kormánymegbízottól megtudtuk azt is, hogy a kormányablak-busz tavaly novemberben indult útjára Baranyában, és egyre népszerűbb, hiszen „házhoz viszi” az állam által nyújtott közigazgatási szolgáltatásokat. Ez különösen a kistelepüléseken élőknek jelent komoly segítséget, ráadásul Baranya megyében sok olyan falu található, amelyekből még a járási hivatalokba sem egyszerű eljutni. Ezt a problémát kezeli a mobilizált ügyfélszolgálat. A kormányablak-buszon ugyanazokat az ügyeket lehet intézni, mint a kormányablakokban. Az idei évben áprilisig összesen 296 alkalommal keresték fel a településeket, és az ott élő állampolgároknak közel ezer ügyben tudtak segíteni. Végezetül dr. Horváth Zoltán beszámolt arról is, hogy az elmúlt évben a kormányhivatal kezdeményezésére indult útjára a „Találjuk ki Baranyát!” programsorozat. A kezdeményezés alapját a Pécsi Tudományegyetem által készített „Fokozatváltás a dél-dunántúli régióban” című tanulmánya adja. A cél az, hogy minél több szakember minél több szempontból áttekinthesse és kiegészíthesse a tanulmányban megfogalmazott fejlesztéspolitikai célokat és irányokat. Ez adhat garanciát arra, hogy a stratégiai dokumentumban leírtak megvalósulhassanak, és valódi eredményeket, vonzó jövőképet tudjon felmutatni a térség.