Hatékony ügyintézést ígér a megyei kormánymegbízott

Kormánymegbízott JNSZ

A 2010-ben elkezdődött átfogó államigazgatási reform 21. századi válaszokra készteti a hazai közigazgatást, melyek közül a legfontosabb a még egyszerűbb és még gyorsabb ügyintézés megteremtése, ezzel együtt a társadalmi elégedettség további növelése. Dr. Berkó Attilával, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal új kormánymegbízottjával beszélgettünk.

− 2010 óta az országos, illetve a területi közigazgatás teljesen megújult. Vajon folytatódik-e tovább az államigazgatás átalakítása?

− Igen, a folyamatnak még nem értünk a végére. Az elmúlt időszakban a magyar közigazgatásban megvalósult modernizálás olyan szerkezetet hozott létre, amely biztos alapot teremt a további munkához. Jász-Nagykun-Szolnok megyében is egy megújult, ügyfélbarát, hatékony és olcsóbb kormányhivatali rendszer jött létre. A feladatellátás egységesebbé, koncentráltabbá és átláthatóbbá vált.

Sikeresnek bizonyult a kormányablakok létrehozása, amelyeket a megyében is megkedveltek az állampolgárok, s egyre nagyobb bizalommal keresik fel az egyablakos ügyintézési helyszíneket. Jász-Nagykun-Szolnok megyében jelenleg 14 kormányablak, illetve integrált ügyfélszolgálat működik, és azt tervezzük, hogy számuk 2022 végére tizennyolcra emelkedjen. A terveink között egy mobil kormányablak busz üzembe állítása is szerepel. Célunk ezzel, hogy lerövidítsük azt az időt, amely alatt az állampolgárok elérik az ügyintézési pontokat, illetve azok számára is lehetővé tegyük az ügyintézést, akik élethelyzetükből adódóan nehezen tudnak kimozdulni lakóhelyükről, s a lehető legközelebb vigyük a közigazgatást, az állami szolgáltatásokat ezekhez az emberekhez. Megyénkben erős szövetség alakult ki a kormányhivatal és a helyi önkormányzatok között. Partnerként tekintünk egymásra és korrekt együttműködésben dolgozunk, hiszen mindannyiunk feladata az állampolgárok szolgálata.

Évek óta törekszünk arra is, hogy segítsük a megyei vállalkozásokat folyamatos kapcsolattartással, tájékoztatókkal, s olyan tanácsokkal látjuk el őket, amelyek reményeink szerint hozzájárulnak a gazdaságosabb működésükhöz. Pozitívak a visszajelzések, úgyhogy tovább haladunk ezen az úton, és igyekszünk még több eszközzel segíteni a Jász-Nagykun-Szolnok megyei cégek versenyképességének növelését.

− Melyek az előttünk álló esztendő legfontosabb feladatai ön és a munkatársai számára?

− Mindenekelőtt az egyszerűbb és gyorsabb ügyintézés továbbfejlesztése, valamint az átláthatóbb és egységesebb feladatellátás kialakítása, s természetesen mindezekkel együtt a társadalmi elégedettség további növelése. Kiemelt feladatunk az e-közigazgatás kiszélesítése, népszerűbbé tétele, s ezen a területen bizony nagyon sok még a tennivaló. Azonban, ha ez megtörténik, akkor jelentősen javul a magyar államigazgatás hatékonysága, hazánk nemzetközi versenyképessége. Kevesebb ügy, gyorsabb online ügyintézés, akár otthonról is − ez ma a magyar közigazgatás legújabb kihívása.

Februárban indul a Magyar Falu Program

A Magyar Falu Program, a Modern Városok Program fejlesztéseivel együtt a 2018 és 2022 közötti kormányzati ciklus egyik fontos stratégiai eleme. Csupán az idei évben 150 milliárd forint központi költségvetési forrás jut az 5000 fő alatti településekre. A mintegy 2200-2400 nyertes projekt révén szinte minden falura juthat majd legalább egy fejlesztés. A részletekről Gyopáros Alpár, a modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos és Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára tartott sajtótájékoztatót januárban a megyeszékhelyen. Az eseményt követő fórumon a megye országgyűlési képviselői, valamint dr. Katona Károly, a megyei kormányhivatal főigazgatója és a járási hivatalok vezetői is jelen voltak.