Egzotikus élményt kínál a Hungarospa Prémium Zónája

Hungarospa

A kényelmi wellnesstől az aktív turisztikai szolgáltatásokig teljes a kínálati paletta a Hungarospa Hajdúszoboszló komplexumában. Kircsi Lajos, a Hungarospa Zrt. vezérigazgatója úgy véli, az all inclusive szolgáltatások mellett a folyamatos fejlődésnek köszönhetik, hogy évek óta a legkeresettebbek közé tartozik a Hungarospa, ahol idén nyílt meg a Prémium Zóna.

‒ Hogyan vészelték át az elmúlt hónapokat? 

‒ Gazdasági igazgatóként 24 éven dolgoztam a Hungarospánál, amelynek tavaly februárban lettem vezérigazgatója. Az eredeti üzleti tervünket ebben a nehéz időszakban természetesen nem tudtuk tartani, de arra összpontosítottunk, hogy költségmegtakarítással ellensúlyozzuk az elmaradó bevételeket. Az anyagjellegű kiadásainknál – anyagbeszerzések, energia, igénybe vett szolgáltatások – ezt maradéktalanul megvalósítottuk, a költségeket a tervezett összeg felére csökkentettük. A munkavállalóinkkal kapcsolatos kiadásainknál a takarékossági célkitűzések mellett természetesen a humánpolitikai szempontokra is figyelemmel kellett lennünk. Ezen kiadásaink 40%-kal csökkentek az üzleti tervünkben előirányzotthoz képest. Abban, hogy a társaságunk kezelhető mértékű veszteséggel jusson túl a kritikus időszakon, rendkívül fontos szerepet játszottak a foglalkoztatás fenntartásához nyújtott kormányzati támogatások. Ezek biztosították a helyi foglalkoztatásban betöltött szerepünk megőrzését, ami egyik legfontosabb célkitűzésünk évtizedek óta. A harmadik hullám tetőzésekor néhány hétre bezártunk, nem akartuk sem a dolgozóinkat, sem a vendégeinket kitenni a járvány veszélyeinek. A meglévő korlátozások ellenére, ragaszkodva a hagyományainkhoz május 1-jén nyitottunk.

‒ Miként alakul a vendégforgalom? 

‒ Az előző év tapasztalatai azt mutatják, hogy idén is a vendégforgalom fokozatos visszaépülésére számíthatunk. Májusban a fürdő és gyógyászati szolgáltatások bevételének 39%-át realizáltuk. Ezen belül meghatározó, hogy a gyógyászati kezelések közel 60%-ot értek el. A fürdőszolgáltatások és a szálláshelyszolgáltatás esetében a forgalom 30%-ot ért el, a helyi vendégkörre építő Árpád uszoda viszont kivétel, ott százat. Várjuk nagyon az enyhítéseket, a külföldi vendégeink miatt. Lengyelországból, Romániából, Szlovákiából fogadjuk a legtöbb vendéget, ‒ fontos lenne, hogy legalább védettségi igazolvánnyal igénybe vehessék a szolgáltatásainkat.

‒ Minden bizonnyal még sok idő kell ahhoz, hogy minden visszatérjen a régi kerékvágásba. A közeli jövőre milyen prognózisok vannak?

‒ Az idei üzleti tervünkben a 2019-es év vendégforgalmának mintegy kétharmadát tervezzük elérni. Természetesen a kitűzött cél megvalósításához alapvető fontosságú a járványhelyzet erőteljes javulása, a belföldi vendégforgalmat érintő korlátozások főszezonra való megszűnése és a határok megnyitása a külföldi vendégforgalom előtt. 

‒ A Hungarospa Hajdúszoboszló Európa legnagyobb fürdőkomplexuma. A nagyság azonban önmagában nem elegendő arra, hogy állják a versenyt, hiszen sok modern fürdő van a piacon. Mi a Hungarospa vonzereje?

‒ Gazdasági értelemben legfontosabb versenyelőnyünk a mérethatékonyság. Ez a jelen helyzetben úgy érvényesül, hogy az aktuális vendégkör igényeinek megfelelő szolgáltatásokat üzemeltetjük, a költségtakarékos üzemelésre vonatkozó tapasztalatokat a pandémia időszakában megszereztük. Először a fürdőgyógyászati ellátásokat és a gyógyfürdő-szolgáltatást indítottuk el, majd a strandfürdő és az Aquapark szolgáltatásait. A második legfontosabb versenyelőny az energiahatékonyság: a négy évszakos létesítményeink saját előállítású hő- és villamos energiával működnek.

Kínálati szempontból elsősorban annak köszönhető a pozíciónk, hogy nálunk minden korosztály – a gyermektől a nyugdíjasig – megtalálja azt a szolgáltatást, ami az igényeit legjobban kielégíti. Talán mi vagyunk az ország egyetlen all inclusive fürdője. Minden korosztálynak és minden motivációnak, a kényelmi wellnesstől az aktív turisztikai szolgáltatásokig kínálunk lehetőségeket a feltöltődésre. Az online jegyértékesítési rendszerünk megújításával is szeretnék minél korszerűbbé és kényelmesebbé tenni a vendégek számára a szolgáltatásaink megvásárlását. Köztudott, hogy a marketingkommunikáció egyre jobban az online térbe tolódik. Ezt felismerve mi is – a megszokott, döntően televíziós reklámok előző évekhez hasonló méretekben történő alkalmazása mellett – egyre nagyobb szerepet adunk a közösségi média felületeinek. A hirdetési kampányok mellett igyekszünk olyan tartalmakat közzétenni, amelyek felkeltik az emberek érdeklődését. Mindeközben folyamatosan fejlődünk…

‒ Éppen most készült el az ország legattraktívabb szabadtéri wellnessfürdője. Mit kínál a Prémium Zóna?

‒ A Prémium Zóna ötcsillagos minőségi igényeket elégít ki szemet gyönyörködtető, különleges látványelemeivel, egyedi vízi élményekkel és kényelemi wellness-szolgáltatásokkal.  A Prémium Zóna közel háromhektáros, eddig kihasználatlan pihenőterület beépítésével készült el,  befogadóképessége ezer fő, a medencék vízfelülete meghaladja a 2500 négyzetmétert. A Prémium Zóna egzotikus medencéiben mintha világutazáson vennénk részt. A Plitvice medencében hatalmas, sziklás vízesésben gyönyörködhetünk, beépített masszázselemek és pezsgőágyak segítik az ellazulást. A Tahiti medencecsoport hullámzó vizében csobbanhatunk, majd vízibárjában trópusi koktélokat kóstolhatunk. Az Amazonas medence emeletes jakuzzi tölcséreiben megmártózva csodálatos panoráma tárul elénk. A jakuzzik alatt a sodrófolyó örvényeiben lubickolhatunk. A játékelemekkel felszerelt gyermekmedence a legkisebbek szórakozásáról gondoskodik. A vendégek kényelmét párnás napágyak és napernyők szolgálják, a hűs árnyékot fedett pihenőjurták is biztosítják. A kulináris élvezetekről a prémiumkategóriás önkiszolgáló étterem gondoskodik. Fontos tudni, hogy aki ide jegyet vált, a strandfürdő és a mediterrán tengerpart szolgáltatásait is igénybe veheti.  

‒ Terveznek-e további fejlesztéseket?

‒ Természetesen igen, például az Aqua-Palace fedett élményfürdő bővítését, amely egy négy évszakos óriáscsúszda-park hozzáillesztését jelenti a jelenlegi létesítményhez. Folyamatosan igyekszünk a fürdőkomplexumunkat még vonzóbbá tenni a vendégek számára, ezért újabb és újabb élményelemekkel kedveskedünk nekik. A szezont ingyenes napágy akcióval, gyermeknapi ingyenes belépővel nyitottuk. A strandfürdőben gyermek és családi animációs programokkal várjuk a látogatókat. A nyár két fő attrakciója a Prémium Zóna és a már jól ismert Aquapark.