Együttműködő munkával segítik a megye fejlődését

Apollo alapkőletétel

Heves megye kormánymegbízottja, dr. Pajtók Gábor azt vallja, hogy a jó állam létrehozása nem cél, hanem eszköz a közjó biztosítására és az ország versenyképességének növelésére. A közigazgatási reform során már eddig is jelentős lépések történtek, de továbbiak várhatók a megyében az ügyfelek hatékony kiszolgálása érdekében. 

Mit ért pontosan a köz szolgálatán, és milyen magatartást vár el a hivatal dolgozóitól?

– Kormányhivatalunk a kormány Heves megyei képviselete, feladata, hogy annak társadalompolitikai céljait végrehajtsa. E célokkal hivatalunk minden munkatársa azonosul.

Jómagam a törvényben meghatározott feladataim pontos és szakszerű végrehajtásán túl kiemelten fontosnak, egyfajta küldetésnek tartom, hogy azt közvetítsük: az állampolgárokért vagyunk, az embereket szolgáljuk. A kormánytisztviselőknél alapvető elvárás a segítőkész, emberi viszonyulás a különböző élethelyzetekhez, állampolgári problémákhoz.

Munkatársaimtól ennek érdekében szemléletváltást, felkészültséget, precizitást, gyorsaságot, etikus és felelősségteljes magatartást és ügyfélbarát hozzáállást várok.

megyehaza

– Hogyan jellemezné a megye jelenlegi helyzetét?

– Heves a felzárkózó megyék közé sorolható, ugyanakkor vannak olyan ágak, amelyek átlagon felül járulnak hozzá a bruttó hozzáadott értékhez. Ilyen a villamosenergia-ellátás, a közigazgatás és az építőipar. Erős startot vett a duális szakképzés, ebben a megye élen jár.

Ugyanakkor Észak- és Dél-Heves hátrányosabb helyzetben van.

– Akad-e eszközük arra, hogy változtassanak Heves megye kétarcúságán?

– Együttműködő hatósági munkával segítjük a kedvező befektetői környezet megteremtését. Nem szeretném, ha Heves megye azért maradna alul, mert a hivatali ügyintézés hátráltatná, elriasztaná a letelepedni szándékozó vállalkozásokat. A hatékony munka érdekében továbbképzésekkel segítjük, szakmai alapon ellenőrizzük a jegyzők munkáját. Tevékeny részt

vállaltunk Magyarország innovációs stratégiájának kidolgozásában, s ebbe bevontuk az önkormányzatokat. De a versenyképesség fokozását szolgálja az állampolgárok számára biztosított hatékony, gyors, legrövidebb úton elérhető ügyintézés is. A megyében három szabad vállalkozási zóna várja a befektetőket Bélapátfalván, Pétervásárán és Hevesen. Bizonyos uniós forrásokat csak itt lehet felhasználni, ezért azt várjuk, hogy megnő a befektetői érdeklődés.

– Hol tartanak az ügyfélbarát közigazgatás, az egyablakos ügyintézés kialakításában? Milyen teendők várnak még önökre?

– A kormány célkitűzése az, hogy minden járás székhelyén működjön egységes arculatú kormányablak. Gyöngyösön már kettő nyílt, működik egy Hatvanban, Lőrinciben, a füzesabonyi a MÁV kivitelezésében készül, a hevesit és a bélapátfalvait tervezik. Jó az esély arra, hogy év végéig átadhatjuk, illetve szeptemberben új, az eddiginél sokkal tágasabb helyre költözik az egri kormányablak. A pétervásárai egy kicsit hosszabb folyamat lesz, áthúzódhat a következő évre. Az ügykörök száma is jelentősen bővül, illetve az ügysegédi rendszer technikai fejlesztése is napirenden van. A közigazgatási rendszer olyannyira állampolgárbarát,

hogy nemcsak a járási hivatalokban kerül közel az ügyfelekhez, hanem a települési ügysegédi hálózat segítségével szinte házhoz megy. Ügysegédeink a közeljövőben olyan eszközöket kapnak, hogy már nem az ügyek felvevőjeként és továbbítójaként, hanem önálló ügyintézőként szerepelnek majd.

kormanyablak-lorinciben-

– Milyen visszajelzések érkeztek az ügyfelektől?

– 2013-ban a válaszolók 94 százaléka mondta, hogy nincs nehezítő körülmény ügyintézése során. A jellemző várakozási idő kevesebb mint öt perc volt, az állampolgárok ügyeiket általában negyedórán belül el tudták intézni. Ezen kívül jelentősen nőtt azok köre, akik szerint a megelőző két évben javult a hivataliügyintézés színvonala. A felmérések szerint az emberek kedvelik a hosszított nyitva tartású kormányablakokat, szívesen intézik ügyeiket a kor elvárásainak megfelelő, korszerű környezetben. Mindennél fontosabb, hogy ügyintézés közben az emberek érezzék, nem az ügyintéző az ügy ura, hanem az állampolgár, hiszen az ő adóforintjai tartják el a közigazgatást.