A szállodaiparnak is fontosak a családok
A gyerekekre érdemes figyelmet szánni a szállodaiparban is, a családdal, gyermekkel utazók ugyanis szívesen áldoznak a többletszolgáltatásokra, a magas minőségre – véli Paraczky Péter.
Az utóbbi évek tapasztalata az, hogy a családdal, gyermekkel érkezők hajlandóak többet költeni a hazai szállodákban, ezért azok jól felfogott érdeke, hogy megfelelő módon kommunikálják, ha családbarát szolgáltatásokat kínálnak, mert így lehet mindkét fél számára kölcsönösen előnyös üzletet kötni – fogalmazott Paraczky Péter, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének régióvezetője. A fővárosi szállodákban túlnyomó többségben külföldi vendégek szállnak meg, a vidéki szállodák, hacsak nincsenek vízközelben, 90 százalékban magyar vendégekre építhetnek. Ezen belül jól be kell határolniuk, hogy milyen közönséget céloznak meg, és a kínálatot, a szolgáltatásokat ehhez igazítaniuk, mindezt beépítve a marketingmunkába. Magyarországon működnek kiváló családbarát szállodák, melyekben – helyesen − arra is gondolnak, hogy a szülőket néhány órára mentesítsék a gyermekfelügyelet gondjától.