A megyei kormányhivatal nem fél a kihívásoktól
A rendkívül szerteágazó államigazgatási feladatok ügyfélbarát ellátása megköveteli azt, hogy mind az állampolgárok, mind a közigazgatásban dolgozók korszerű és kényelmes körülmények között találkozzanak egymással. Dr. Horváth Kálmánnal, a Tolna Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottjával beszélgettünk.
− Ön tavaly nyáron kezdte meg második kormánymegbízotti ciklusát. Az elmúlt négy és fél évben mi minden történt a megye közigazgatásában?
− A Tolna Megyei Kormányhivatal sikeres időszakot tudhat maga mögött. Az elmúlt négy és fél évben munkatársaimmal mindent megtettünk azért, hogy elnyerjük és természetesen megtartsuk ügyfeleink hivatalunkba vetett bizalmát. Csökkent a bürokrácia, sok ügy intézése jóval egyszerűbb, vagy akár ingyenes lett. Növeltük az ügyintézés hatékonyságát, csökkentve ezáltal a tényleges ügyintézés idejét.
Kiemelt figyelmet fordítottunk arra is, hogy a régi, elavult kormányhivatali ingatlanokat felújítsuk, így amellett, hogy ügyfeleinket 21. századi körülmények között fogadjuk, a kollégák munkakörülményei is jelentősen javultak, a megújult épületek sokkal hatékonyabb üzemeltetést tesznek lehetővé.
Kormányhivatali szinten az egymilliárd forintos beruházást természetesen az a törekvésünk is motiválta, hogy a szekszárdi megyeszékhelyen kívül mind az öt járásban felújíthassuk a járási hivatalok épületeit. A munkálatok megkezdése előtt minden esetben egyeztettünk az érintett települések polgármestereivel arról, hogy milyen helyi igényeket vegyünk figyelembe. Közösen törekedtünk az egységes városkép kialakítására. Örömünkre szolgál, hogy Tolna megyében hat járásban kilenc korszerű kormányablak áll ügyfeleink rendelkezésére. Pakson az országban elsőként kezdte meg működését NAV-ügyfélszolgálat a kormányablakon belül, mára további három adóhivatali ügyfélszolgálatot nyitottunk Tamásiban, Bonyhádon és Tolna városában.
− Összességében elmondható-e az, hogy Tolna megye – a gazdaságélénkítés és a munkahelyteremtés tekintetében − fejlődési pályára állt?
− Mindenképp, míg 2010 negyedik negyedévében 6,2 százalék volt a munkanélküliségi ráta, addig ez 2018 hasonló időszakára két százalékra csökkent. Ez alacsonyabb az országos átlagnál, ráadásul Tolna megyében bizonyos szakmákban munkaerőhiánnyal küzdenek a vállalkozások. Tolna gazdasága egyébként ígéretesen fejlődik, napjainkban az ipari termelés tekintetében a megyék közötti rangsorban a középmezőnyben vagyunk. A kormány gazdaságélénkítő tevékenységének támogatásán és a foglalkoztatással kapcsolatos jogszabályi rendelkezések betartatásán kívül a Tolna Megyei Kormányhivatal részt vett és vesz olyan országos projektek megvalósításában, mint a kis- és középvállalkozások menedzselése, illetve az álláskeresők visszavezetése a munkaerőpiacra. Speciálisan Tolna megyei projekt, a „Lépésről lépésre fejlődni” elnevezésű munkaerőpiaci programunk.
− Milyen feladatok várnak a Tolna Megyei Kormányhivatalra ebben az esztendőben?
− Legfontosabb feladatunk a jelenlegi szakmai színvonal megőrzése, a feladatellátás hatékonyságának növelése, az ügyfelek minél magasabb színvonalon történő kiszolgálása. Kiemelt célunk, hogy az állami szolgáltatások – lakóhelytől függetlenül – mindenki számára elérhetőek legyenek.
Mindent megteszünk annak érdekében, hogy munkatársainkat felkészítsük a jogszabályi változásokra, rendszeres továbbképzésekkel segítjük munkájukat, és törekszünk arra is, hogy munkatársaink munkakörülményeinek folyamatos javításával is hozzájáruljunk a hatékony feladatellátáshoz.
Kollégáink elhivatottságának és szakmai felkészültségének is köszönhető, hogy büszkék lehetünk az ügyfél-elégedettségi mutatókra. Köszönjük az ügyfelek elismerő szavait, az építő jellegű kritikák pedig segítik abbéli törekvésünket, hogy ügyfeleink legnagyobb megelégedésére végezzük munkánkat.
Új kihívásként emelném ki a Paks II. beruházás kapcsán a Tolna Megyei Kormányhivatalt érintő feladatokat.