30 éves a Beurer-csoport veszprémi gyára

Beurer

Nagyszabású beruházás valósult meg az elmúlt időszakban a Beurer-csoport veszprémi leányvállalatánál. Ez a fejlesztés lehetőséget ad új termékek bevezetésére is. Ezek gyártása már előkészítés alatt van, tudtuk meg Soós Csabától, a Beurer-Hungaria Kft. ügyvezető igazgatójától.

– Mit kell tudni a Beurer-csoportról?

– Az egészséget és a jó közérzetet szolgáló, valamint orvostechnikai termékeket gyártó Beurer-csoport német családi vállalkozás, amely világszerte ezerhétszáz munkavállalót foglalkoztat, és ötszázféle terméket kínál a vásárlóknak. A központ Ulmban van, s a cég a veszprémi mellett két kínai gyártóhellyel rendelkezik, míg a logisztikai központ Németországban működik. Világszerte vannak értékesítési szervezeteink.

– A veszprémi üzem az idén harmincéves. Hogyan kezdődött?

– A Beurer-csoport 1992-ben hozta létre a magyarországi céget. Nagyon sokáig csak fűthető textiltermékek: melegítőpárnák, ágymelegítők, lábmelegítők, fűtött takarók készültek Veszprémben. 2015-ben kezdődött meg az orvostechnikai minősítésű infralámpák gyártása. Az első időszakban ez még bérmunkában történt, majd én kaptam feladatul azt, hogy ezt a rendszert átalakítsam az önálló gazdálkodásra, a saját gyártástervezésre és logisztikára. Az eredmények azonnal megmutatkoztak, az árbevételünk dinamikusan emelkedett. A 2004-es váltáskor azonban nemcsak a bérmunka szűnt meg, hanem elkezdődött a technológia korszerűsítése is. Ez az ultrahangos hegesztő egyedi gépsorok telepítésével kezdődött, de a fejlesztések azóta is folyamatosak.

– Hogyan érintette a céget a koronavírus-járvány?

– Új feladatot kaptunk. 2020-ban a tulajdonos részéről az első reakció az volt, hogy a védőmaszkot is vegyük fel a termékportfólióba. Ehhez maszkgyártó gépeket vásároltunk, s a sebészeti maszkunk megkapta a legmagasabb Typ IIR minősítést. Kék, szürke és rózsaszín színben készítjük ezeket a védőeszközöket.

– Most, hogy elkészült a csarnok, egy újabb fontos állomáshoz érkeztek…

– 2020 novemberében volt az első kapavágás az üzemcsarnok és magasraktár építésénél. Az orvostechnikai eszközök gyártócsarnoka kétszintes épület, szintenként 1500 négyzetméter alapterülettel, a magasraktár pedig 1250 négyzetméter. Az üzemcsarnokot már eleve annak tudatában építettük fel, hogy itt lesz a Beurer orvostechnikai eszközök gyártásával foglalkozó cég európai kompetenciaközpontja. Ennek részeként indult el három új projekt kidolgozása, amelyben a nagyobb teljesítményű infralámpa, vérnyomásmérő és érintésmentes lázmérő gyártását készítjük elő. A termékek dizájnja német és olasz szakemberek munkája. A mi munkatársaink tervezték meg az eszközöket és a munkahelyeket. Amikor megérik a helyzet a szériagyártásra, akkor kezdődhet el az engedélyezési folyamat, ami 8-12 hónapot vesz igénybe. Így a tényleges gyártás várhatóan majd jövőre kezdődhet meg. Ezzel párhuzamosan vizsgáljuk a modern SMT technológia veszprémi bevezetésének a lehetőségét, s fejlesztjük fűtött textíliatermékek gyártását is.

– Mennyi terméket állítanak elő az idén?

– Ebben a gazdasági évben 3,2 milliós darabszámmal terveztünk. Soha nem volt még ennyi. Még ennél is lehetne több, ha minden projektet el tudtunk volna indítani. Akkor közel lennénk a 3,5 milliónyi termékhez. Ehhez persze létszámbővítésre is szükség lenne, de ezt nem látjuk biztosítottnak. A munkaerőhiánnyal már évek óta küzdünk, ezért nem tudunk ennél többre vállalkozni. Jelenleg 300-310 dolgozónk van. 

   Némi segítséget jelentett, hogy a Beurer-csoport a Moldovai Köztársaságban nyitott egy újabb telephelyet, ahová két gyártási műveletet tudtunk kitelepíteni. Ez mintegy harmincfőnyi segítséget jelent számunkra, de legalább ennyi ember még így is hiányzik nálunk a termelésből. 

   Kiemelt feladatnak tekintjük meglévő dolgozóink megtartását, és mindent megteszünk azért, hogy vonzó feltételeket kínáljunk azoknak, akik nálunk szeretnének dolgozni. Biztosítani tudjuk a stabil munkahelyeket, hiszen jó a piaca a termékeinknek. Korábban a gazdasági válság, most pedig a pandémia idején is azt tapasztaltuk, hogy jelentősen növekszik a kereslet a termékeink iránt. Az viszont tény, hogy a költségek emelkedése bennünket is érzékenyen érint, ezért nagy kérdés, hogyan reagál majd a vásárló az árak növekedésére. Az elkövetkező időszakban fontos törekvés lehet a fűtésre használt energia csökkentése, ez pedig növelheti a különböző melegítő termékek iránti keresletet.