Lendületben Hódmezővásárhely, egymásra épülnek a beruházások

tramtrain

Örökségünk a lendület – vallják Hódmezővásárhelyen. A dél-alföldi városban évtizedek óta arra törekszenek, hogy folyamatos beruházásokkal, a szolgáltatások fejlesztésével minél élhetőbbé tegyék a megyei jogú települést. Számokra lefordítva mintegy 165 milliárd forint jut több mint 60 fejlesztésre, a közlekedés, az oktatás, az egészségügy, a kultúra és a turisztika területein.

Épületek fényruhában

A hódmezővásárhelyiek régi álma válik valóra azzal, hogy megépül a 47-es főút északi elkerülő szakasza, és Magyarországon elsőként Hódmezővásárhelyt Szeged belvárosával összekötő – vonat-villamos kötöttpályás vasút – tram-train vonal. A nagy ívű közösségi közlekedési beruházásoknak köszönhetően tovább növekszik Hódmezővásárhely gazdasági versenyképessége, vonzóbbá válik a város a befektetők számára, és a meglévő cégek is szívesebben fejlesztik tevékenységüket. A gazdaságélénkítésen túl komfortosabb, biztonságosabb, csendesebb és élhetőbb lesz a város, a lakosság könnyebben és gyorsabban éri el Szegedet, és a korszerű rácsatlakozásoknak köszönhetően vasúton és közúton egyaránt közelebb kerül a fővároshoz és az európai közlekedési folyosókhoz. Mind a két projekt hozzájárul az élhető város kialakításához. Hódmezővásárhely Magyarországon az egyetlen településként csatlakozott még 2010-ben a Cittaslow mozgalomhoz, amelynek célja a helyi értékek védelme, a környezet és a városi élet minőségének fejlesztése, az életkörülmények javítása.

 

Naponta 18 ezer jármű kerüli el a várost, 20 perces utazás tram-trainnel

Naponta 18 ezer gépjármű zajától, környezetszennyezésétől szabadul meg Hódmezővásárhely a 47-es számú főút északi elkerülő 13,4 kilométeres szakaszának, illetve a 3,2 kilométeres keleti elkerülő megépülésével. Az előbbi, 38 milliárd forintos beruházás márciusra készül el, a közelmúltban pedig átadták a forgalomnak az elkerülő Szentes felé vezető felüljáróját. A beruházással füvesítenek 440 ezer négyzetméter területet, ahová 820 fát és 130 ezer cserjét ültetnek. Három helyen épül zajárnyékoló fal, összesen 276 méter hosszban. 8600 négyzetméter burkolati jelet festenek fel, 460 KRESZ-táblát és több mint 24 km szalagkorlátot telepítenek.

A vasúti közlekedés korszerűsítése során az országban elsőként épül tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között. A beruházás vonzó és biztonságos alternatívát jelent az egyéni gépjárműforgalommal és az autóbuszokkal szemben. A két megyei jogú város összekapcsolásával, a kölcsönös átjárhatóság fejlesztésével megnyílik a lehetőség a városok együttes fejlődésére. Gyors, kényelmes, korszerű összeköttetés lesz a tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között, 20-30 perces utazással, átszállás nélkül. A tram-train kivitelezési munkálatait megelőző közműkiváltások Hódmezővásárhelyen elkezdődtek, ahol hat új megálló épül majd. A kivitelezési munkák befejezésének tervezett határideje 2019 második féléve. A nagyvasúti pálya kivitelezési munkái pedig várhatóan 2020 nyarán érnek véget. Ekkortól kezdődhet a nyolc új vasúti jármű tesztüzeme is.

 

Fontos a gyermekek jövője, 352 millió orvosi rendelőkre

Hódmezővásárhely önkormányzatának kiemelt célja, hogy a jövő generációja minőségi oktatásban részesüljön. Éppen ezért a városban az összes bölcsőde és óvoda megújul, illetve folytatódik az általános és a középiskolák fejlesztése. 2018. év végére minden óvodás gyermek felújított óvodába fog járni. A Németh László Gimnázium és Általános Iskola két új tanteremmel, felújított öltözővel és ebédlővel, illetve 1600 négyzetméterrel bővül a Modern Városok Programban. A Klauzál Gábor Általános Iskola főépülete és a Nádor utcai ingatlan is korszerűbbé válik, ahogy a Szent István Általános Iskola is. Elindult a Cseresnyés Kollégium és a Kalmár Zsigmond Szakgimnázium és Szakképzőiskola fejlesztése. A Modern Városok Programban pedig 4-5 milliárd forintból megújul és bővül a Bethlen Gábor Református Gimnázium.

Az egészségügyben is jelentős fejlesztések történtek. Tíz évvel ezelőtt még a kórház léte is veszélyben forgott Hódmezővásárhelyen, mára azonban egy dinamikusan fejlődő intézménykomplexummá nőtte ki magát. Az idei évben a tüdőgondozó újult meg. Emellett 390 napelem segíti majd az energiaellátását. Négy orvosi rendelőre, a Széchenyi téri, az Agyag, a Tornyai és a Rárósi utcai épületekre 352 millió forintot költenek. Így 2018 nyarától kényelmes várók és rendelők szolgálják majd a betegeket.