Jelesre vizsgázott a kormányhivatal a veszélyhelyzet ideje alatt

Kormányhivatal Veszprém

A Veszprém Megyei Kormányhivatalban – a számos szakterületet felölelő feladatok napi szintű ellátása mellett – folyamatosan dolgoznak az ügyintézés egyszerűsítésén és korszerűsítésén, valamint a bürokrácia csökkentésén. A járványhelyzet tapasztalatairól Takács Szabolcs kormánymegbízottat kérdeztük.

‒ A veszélyhelyzet hónapjaiban a megyei kormányhivatal hogyan tudta ellátni a feladatait?

‒ Az első félév a megyei kormányhivatal dolgozóit – csakúgy, mint szinte mindenkit az országban – egy teljesen új helyzet elé állította. Mindezek dacára a veszélyhelyzet kihirdetését követően, számos pluszfeladatot is ellátva, a megszokott munkarendben végeztük hivatali munkánkat. Kollégáink és ügyfeleink védelme érdekében kormányablakainkban és ügyfélszolgálatainkon a járvány idején kizárólag előzetes időpontfoglalással fogadtuk az ügyfeleket. Ez a „kötöttség” a találkozások számának csökkentését, így a járvány terjedésének lassítását szolgálta, az viszont, hogy folyamatosan nyitva álltak a kormányablakok, nagy segítség volt az állampolgárok számára. Köszönet illeti őket, illetve valamennyi munkatársunkat az elmúlt hónapokban tanúsított fegyelmezettségükért, kitartásukért. A hivatal gondoskodott továbbá védőmaszkokról, kézfertőtlenítőről, a munkapultoknál plexifalakról, illetve a helyszíni munkát végző népegészségügyes kollégák számára védőfelszerelésről. Hasonló módon segítettük az idősotthonokat, valamint az egészségügyi és szociális intézményeket is a megyében.

‒ A munkatársaival együtt miben tudják segíteni Veszprém megye gazdaságának újbóli beindítását?

‒ A járvány megyénkben is éreztette hatását, így az utóbbi hónapokban Veszprém megyében is növekedett az álláskeresők száma, ebben azonban szerepük volt az időszakos külföldi foglalkoztatásból hazatért munkavállalóknak is. A kormányhivatal a megyei országgyűlési képviselőkkel, polgármesterekkel és a nagyvállalatok vezetőivel folyamatosan kereste azokat a támogatási megoldásokat, amelyeknek köszönhetően jórészt elkerülhetők voltak a tömeges elbocsátások. Veszprém megyében több mint tízezer munkavállaló számára igényelték a csökkentett munkaidős foglalkoztatási támogatást, a kormány tehát megyénkben is sok munkahelyet meg tud menteni. A támogatás 2020. augusztus 31-ig továbbra is kérhető, az igénylések feldolgozása, ellenőrzése, majd a támogatások folyósítása szintén a kormányhivatal feladata. A Veszprém megyei vállalatok – és most elsősorban az autóipari beszállítókra gondolok – talpra állása egyébként nagymértékben függ az uniós országok gazdaságának beindulásától. Ha sorra érkeznek a megrendelések, akkor a megye vállalkozásai túl lesznek a nehezén. A kormány turizmust támogató lépései, valamint a hazai idegenforgalom várható erősödése reményeink szerint nagyon gyorsan visszaállítja majd a szektor kedvező mutatóit. Mind a Balaton, mind pedig a Bakony iránt rendkívül nagy a belföldi turisztikai érdeklődés, egy páratlanul szép és természeti értékekben gazdag, vonzó régió ez, amely a magyarok mellett hagyományos célpontja a külföldről érkező kirándulóknak, nyaralóknak is.

‒ Milyen feladatok várnak az év második felében a Veszprém Megyei Kormányhivatalra?

‒ Amellett, hogy igyekszünk feladatainkat a lehető legmagasabb színvonalon ellátni, törekszünk arra is, hogy minél kevesebb adóforintból, takarékosan és hatékonyan működtessük a megye közigazgatási rendszerét. A több száz ügy intézésének egyszerűsítését célzó törvénycsomagot tavaly decemberben fogadta el az országgyűlés. Ezeknek az intézkedéseknek a lépésről lépésre történő átvezetése az idei év egyik nagy feladata. Fontos a korszerűsítés és a digitalizáció, így ma már számos ügy lebonyolítható a mo.hu oldalon, és olyan telefonos applikáció is az ügyfelek rendelkezésére áll, amin keresztül az egész országban nyomon követhetik, hogy hol tudnak a legkevesebb várakozással ügyet intézni a kormányablakokban. A működési költségek csökkentését szem előtt tartva 2010 óta több bérleményből is kiköltözött a Veszprém Megyei Kormányhivatal, és felújított, saját tulajdonú épületekbe települt át, ezáltal jelentős bérleti költséget takaríthatnak meg. Jelenleg két épület felújítása zajlik, így tovább javítjuk a munkakörnyezetet és az ügyfélterek színvonalát.