Hatékony ügyintézést ígér a megyei kormánymegbízott

Kormánymegbízott JNSZ

A 2010-ben elkezdődött átfogó államigazgatási reform
21. századi válaszokra készteti a hazai közigazgatást, melyek közül a
legfontosabb a még egyszerűbb és még gyorsabb ügyintézés megteremtése, ezzel
együtt a társadalmi elégedettség további növelése. Dr. Berkó Attilával, a
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal új kormánymegbízottjával
beszélgettünk.

− 2010 óta az országos, illetve a területi
közigazgatás teljesen megújult. Vajon folytatódik-e tovább az államigazgatás
átalakítása?

− Igen, a folyamatnak még nem értünk a végére. Az
elmúlt időszakban a magyar közigazgatásban megvalósult modernizálás olyan
szerkezetet hozott létre, amely biztos alapot teremt a további munkához.
Jász-Nagykun-Szolnok megyében is egy megújult, ügyfélbarát, hatékony és olcsóbb
kormányhivatali rendszer jött létre. A feladatellátás egységesebbé,
koncentráltabbá és átláthatóbbá vált.

Sikeresnek bizonyult a kormányablakok létrehozása,
amelyeket a megyében is megkedveltek az állampolgárok, s egyre nagyobb
bizalommal keresik fel az egyablakos ügyintézési helyszíneket.
Jász-Nagykun-Szolnok megyében jelenleg 14 kormányablak, illetve integrált
ügyfélszolgálat működik, és azt tervezzük, hogy számuk 2022 végére tizennyolcra
emelkedjen. A terveink között egy mobil kormányablak busz üzembe állítása is
szerepel. Célunk ezzel, hogy lerövidítsük azt az időt, amely alatt az
állampolgárok elérik az ügyintézési pontokat, illetve azok számára is lehetővé tegyük
az ügyintézést, akik élethelyzetükből adódóan nehezen tudnak kimozdulni
lakóhelyükről, s a lehető legközelebb vigyük a közigazgatást, az állami
szolgáltatásokat ezekhez az emberekhez. Megyénkben erős szövetség alakult ki a
kormányhivatal és a helyi önkormányzatok között. Partnerként tekintünk egymásra
és korrekt együttműködésben dolgozunk, hiszen mindannyiunk feladata az
állampolgárok szolgálata.

Évek óta törekszünk arra is, hogy segítsük a megyei
vállalkozásokat folyamatos kapcsolattartással, tájékoztatókkal, s olyan
tanácsokkal látjuk el őket, amelyek reményeink szerint hozzájárulnak a
gazdaságosabb működésükhöz. Pozitívak a visszajelzések, úgyhogy tovább haladunk
ezen az úton, és igyekszünk még több eszközzel segíteni a Jász-Nagykun-Szolnok
megyei cégek versenyképességének növelését.

− Melyek az előttünk álló esztendő legfontosabb
feladatai ön és a munkatársai számára?

− Mindenekelőtt az egyszerűbb és gyorsabb ügyintézés
továbbfejlesztése, valamint az átláthatóbb és egységesebb feladatellátás kialakítása,
s természetesen mindezekkel együtt a társadalmi elégedettség további növelése.
Kiemelt feladatunk az e-közigazgatás kiszélesítése, népszerűbbé tétele, s ezen
a területen bizony nagyon sok még a tennivaló. Azonban, ha ez megtörténik,
akkor jelentősen javul a magyar államigazgatás hatékonysága, hazánk nemzetközi
versenyképessége. Kevesebb ügy, gyorsabb online ügyintézés, akár otthonról is −
ez ma a magyar közigazgatás legújabb kihívása.

Februárban indul a Magyar Falu Program

A Magyar Falu Program, a Modern Városok Program
fejlesztéseivel együtt a 2018 és 2022 közötti kormányzati ciklus egyik fontos
stratégiai eleme. Csupán az idei évben 150 milliárd forint központi
költségvetési forrás jut az 5000 fő alatti településekre. A mintegy 2200-2400
nyertes projekt révén szinte minden falura juthat majd legalább egy fejlesztés.
A részletekről Gyopáros Alpár, a modern települések fejlesztéséért felelős
kormánybiztos és Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium
államtitkára tartott sajtótájékoztatót januárban a megyeszékhelyen. Az eseményt
követő fórumon a megye országgyűlési képviselői, valamint dr. Katona Károly, a
megyei kormányhivatal főigazgatója és a járási hivatalok vezetői is jelen
voltak.