Fahéjkivonat − ám csak mértékkel!

Fahéj

A cukrászok kedvelt fűszere a fahéj, de azt kevesen tudják, hogy a fahéj természetes aromaanyaga a kumarin, amely néhány növényben, például a borsmentában és a levendulában is megtalálható. 

Mind közül azonban a fahéj tartalmazza a legnagyobb mennyiséget. A fahéj kumarintartalma fajtától függően meglehetősen változó: kilója 2100-4400 milligrammot tartalmazhat. Néhány kumarinvegyület befolyásolni tudja a véralvadást, de például a fahéjban nincs ilyen vegyület. Vigyázat, a nagy mennyiségben fogyasztott kumarin károsíthatja a májat! Azonban a fahéjnak rendkívül jó hatásai is vannak az egészségünkre. A legtöbb kutatás a fahéj vércukorszint-szabályozó hatásaival foglalkozott: ha például magas szénhidrát-tartalmú ételbe fahéjat teszünk, azzal segíthetünk „kiegyensúlyozni” azokat a hatásokat, amelyeket a cukros étel okoz a szervezetünkben. Vagyis, ha a szénhidrátban dús ételt fahéjjal együtt fogyasztjuk, akkor az nem okoz hirtelen emelkedést, sem hirtelen csökkenést a vércukorszintben, azaz nem leszünk oly hamar „farkaséhesek”.