Az ügyfelek számíthatnak a kormányhivatalra

A Heves Megyei Kormányhivatalt 2022 júniusától Ignácz Balázs vezeti. A megye főispánjaként fontosnak tartja, hogy a kormányhivatal szakszerű és ügyfélbarát módon biztosítsa az alapvető állami szolgáltatásokat, ugyanakkor hatékonyan részt vállaljon a megye gazdasági fejlődésében és a családokat segítő intézkedések végrehajtásában. 

– Több hivatalban és különböző beosztásokban dolgozott a közigazgatás területén. Jelenleg, főispánként, mit tart elsődleges feladatának?

– Folyamatosan fejlődő, az új kihívásokhoz alkalmazkodó, erős területi közigazgatást építünk. Az elmúlt évtizedben olyan működési struktúrarendszer alakult ki, amely képes megfelelni ennek az elvárásnak. Heves megyében a kormányhivatal és a járási hivatalok ügyfélszolgálatain évente közel egymillió ügyet intéznek az állampolgárok! Aktív a szerepünk a gazdasági stabilitás és a munkahelyek megőrzésében, valamint a családok érdekében hozott kormányzati intézkedések megvalósulásában. Mindez szerteágazó feladatellátást és nagy felelősséget jelent. Büszke vagyok a megyei kormányhivatal elkötelezett szakembergárdájára. A mostani nehéz és kihívásokkal teli időszakban is számíthatnak ránk az emberek, és igyekszünk ezt a bizalmat minden lehetséges eszközzel tovább erősíteni. A kormányhivatalhoz lehet benyújtani a nagycsaládosok gázárkedvezmény iránti, valamint az elektromos gyógyászati segédeszközt használók áramkedvezmény-igényét. A többgenerációs családi házban élők is rezsicsökkentett áron juthatnak gázhoz, az átlagfogyasztás mértékéig. Az ehhez szükséges hatósági bizonyítványt a települési jegyzőktől kell kérni. Ezekben az esetekben a kormányhivatal szakemberei jogalkalmazási útmutatással támogatják a jegyzők munkáját. 

– Milyen fejlesztésekkel tudják egyszerűbbé és kényelmesebbé tenni az ügyintézést? 

– Manapság mindenkinek ott a kezében a mobiltelefon, a modern technika alkalmazása sok új lehetőséget jelent. Szívügyem az elektronikus szolgáltatások minél szélesebb körben való megismertetése. Már a Heves megyei kormányablakokban is elérhetőek a mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pontok. Az úgynevezett MIA-pontokon ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül lehet meghatározott ügyeket, például vezetői engedély és személyi igazolvány pótlását intézni. Az ügyintézés során kulcsfontosságú az ügyfél azonosítása. Az önkiszolgáló terminálok ehhez minden szükséges eszközzel – beépített kamerával, modern arcképazonosító szoftverekkel – rendelkeznek. Az elmúlt évek egyik legjelentősebb digitális fejlesztése az e-bejelentő, amely lehetővé teszi az adatváltozások – például a lakcím módosulása – és a közműátírások kényelmes, akár otthonról való intézését. 

– Léteznek-e még fejlesztési lehetőségek Heves megye számára a turizmus területén?

– Kitűnő turisztikai adottságokkal rendelkezünk. Szálláshelyfejlesztésre, a Tisza-tó, a két történelmi borvidék, a Bükk és Mátra lehetőségeinek kiaknázására, országos ismertségének növelésére nagy szükség van. A megyénk gyönyörű, s úgy hiszem, ezt minél több embernek meg kell mutatnunk!