A gasztroélmények éve lesz 2016 Magyarországon

gasztronómia

A jövő év a gasztroélmények éve lesz a Magyar Turizmus Zrt. marketingstratégiája szerint − jelentette ki Faragó Péter vezérigazgató az Országos Tourinform Találkozón.


Az Magyar Turizmus Zrt. 2016. évi nemzeti marketingterv stratégiájában a vezérigazgató kiemelte a turisztikai- és az agrármarketing egymást erősítő jellegét, amely legkézzelfoghatóbban a gasztronómia területén jelenik meg, ezért 2016 a gasztroélmények éve lesz. Minden hónapban más és más ételek, ételcsoportok kerülnek majd terítékre a gasztroélmények bemutatása során, különös figyelmet szentelve a helyi ízekre és hagyományokra.
A Torkos Csütörtökkel induló tematikus év négy-öt nagyszabású, országos vagy azon is túlnyúló gasztronómiai eseményt ölel fel. Ezeket regionális és külképviseleti szervezésű vagy támogatású, illetve agrármarketing termékpályákhoz kapcsolódó események sora kíséri majd végig. Havonta újabb és újabb ételek és ételcsoportok kerülnek az asztalra, figyelemmel a legújabb globális trendekre, illetve a kárpát-medencei, regionális és kistérségi ízekre és hagyományokra egyaránt. A koncepció megalkotásakor a társaság szorosan együtt kíván működni a szakmai szervezetekkel és szolgáltatókkal, illetve a felhasznált kommunikációs és infokommunikációs eszközök terén korszerű, innovatív, versenyképes hátteret kíván biztosítani a tematikus év ernyője alá vont eseményeknek.

Faragó Péter arról is beszélt, hogy folytatódott a magyarországi turizmus kiegyensúlyozott bővülése, idén is minden turisztikai régióban nőtt a vendégforgalom Magyarországon, amiben az ország valamennyi turisztikai régióját képviselő több mint 120 Tourinform iroda munkája is tükröződik.
Idén az első kilenc hónapban a legmagasabb növekedést Észak-Alföld és Dél-Alföld (egyaránt 10,8 százalékkal), Dél-Dunántúl (9,8 százalékkal) és Budapest (9,5 százalékkal) könyvelhette el az előző év azonos időszakához képest, a vendégéjszakák számát tekintve.
fotó: Vida Tünde